Handelsbetingelser
Handelsbetingelser
Juridiske oplysninger
Garant
v/ Bo Rasmussen
Enkeltmandsvirksomhed
Energivej 5
4800 Nykøbing F
Cvr: 29098859
Tlf.: 54853145
info@lafriga.dk
Alle priser er i Danske kroner og er inkl. 25% moms. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser ekskl. Færøerne og Grønland.
Pengene trækkes fra kundens kort, ved afsendelse af varen.
La Friga bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL-protokol. La Friga har derefter ikke adgang til dine betalingsoplysninger.
Alle øvrige oplysninger vi modtager fra dig, behandler vi efter lov og orden samt efter gældende GDPR regler. Oplysningerne bruges til at behandle din bestilling og evt. kontakt ved spørgsmål og info vedr. ordre.
På Webshop La Friga kan der betales med:
– MobilePay
– Visa Dankort
– Visa Electron
– Visa
– MasterCard
Vi tager ikke kortgebyrer!
Der er mulighed for at afhente bestilte varer i vores fysiske butik og betale ved kassen. I vores fysiske butik tilbyder vi kontantbetaling, Kortbetaling som i webshoppen samt indløsning af Gavekort udstedt af både La Friga og Garant.
La Friga (Garant)
Energivej 5
4800 Nykøbing F
Gavekort købt i Garant i vores fysiske butik kan ikke benyttes i webshoppen.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Ordrebekræftelse
Når du har bestilt varer hos La Friga, modtager du en ordrebekræftelse på mail.
Skulle vi, mod al forventning, ikke kunne levere de bestilte varer, vil du blive kontaktet af os hurtigst muligt, og vi vil informere dig om, hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Modtager du ikke en ordrebekræftelse bedes du kontakte os på tlf.: 54853145 eller på mail info@lafriga.dk
Fragt & Levering
Hos La Friga bestræber vi os på at sende ordre indefor 2-4 hverdage. Hvis muligt sender vi samme dag.
Vi har fast lave leveringsomkostninger;
Pakkeshop: kr. 39,-
Hjemmelevering: kr. 85,-
Gratis fragt
Ved køb over kr. 999,- er der gratis levering.
Priser på fragt gælder IKKE Grønland, Færøerne og øvrige udland.
Køb af møbler eller tæpper skal afhentes i vores fysiske butik, Energivej 5, 4800 Nykøbing F
Du kan følge din pakke på rejsen via “Track & Trace” på GLS.
Fragtskader
Skulle din pakke have taget skade under transporten, bedes du kontakte os på info@lafriga.dk med dokumentation for skaden senest 3 dage efter modtagelse.
Vedlæg et billede af:
- den skadet emballage
- et billede af varerne i original emballage
- et billede af den/de skadede varer
La Friga er ansvarlig hvis varen forsvinder eller beskadiges under fragten til dig. Skulle uheldet være ude, vil du modtage en ny vare hvis denne er på lager – hvis ikke, gives pengene retur.
OBS! Varer retur fra pakkeshop:
Har du bestilt din ordre til afhentning i pakkeshop og IKKE får afhentet din ordre indenfor fristen, hæfter du selv for returfragten.
Du skal give os besked, hvis der er tale om en fortrydelse.
Så snart din ordre lander retur hos La Friga, vil du modtage dine penge retur på din konto dog minus den reelle returfragt vi er blevet pålagt af fragtfirmaet.
Fortrydelsesret
Du har efter forbrugeraftaleloven 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os som forbruger
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag du modtager sidste vare.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give La Friga besked.
Fortryder du dit køb skal du, inden 14 dage fra modtagelse, give La Friga meddelelse om at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen kan enten sendes direkte fra fortrydelsesformularen (se nederst på denne side) eller kan mailes på info@lafriga.dk eller afleveres i butikken, La Friga (Garant) Energivej 5, 4800 Nykøbing F.
Kopi af Faktura og gerne fortrydelsesformular skal medsendes.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Returvarer – varens stand
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler at du sender varen retur i originale emballage. Hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget, kan det medføre en værdiforringelse af varen.
Returvarer sendes til:
La Friga (Garant)
Energivej 5
4800 Nykøbing F
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Returvarer skal sendes til adressen ikke til pakkeshop.
Ansvar ved returnering
Returvarer skal sendes forsvarligt tilbage, gerne i original og ubeskadiget emballage.
Du må gerne åbne emballagen for at besigtige varen, men du må ikke ødelægge emballagen eller smide den væk, hvis du vil være sikker på at kunne få det fulde beløb retur.
Ved returnering, er du som afsender, ansvarlig for at pakken kommer ubeskadiget frem til os. Ved returnering hæfter du for varen hvis denne bliver væk eller beskadiget under fragten.
Vedlæg kvittering og sæt returlabel med forudbetalt porto på pakken.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
La Friga refunderer alle betalinger, modtaget fra dig, hvis det er berettiget, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Emballage
Vi bestræber os på at benytte genbrugspap samt miljøvenligt genbrugsplast, makulering mm. Dette gør vi for skåne miljøet samt at give dig den bedste leveringspris.
Fragt til udlandet
På nuværende tidspunkt tilbyder vi kun levering i Danmark.
Bestil og hent
Ønsker du at bestille varer og hente i butikken er dette muligt.
Når du bestiller i webshoppen, sender vi en besked når dine varer er klar til afhentning i La Friga (Garant), Energivej 5, 4800 Nykøbing F.
– Så kommer du ikke til at køre forgæves.
Reklamationsret
Når du handler hos La Friga som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, du har reklamationsret i 2 år. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, repareret, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af situation.
Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen.
Bliver vi gjort opmærksom på reklamationen indenfor 2 måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Varen sendes til:
La Friga (Garant)
Energivej 5
4800 Nykøbing F.
Varen må IKKE sendes til pakkeshop.
Den skal sendes med omdeling eller leveres i vores butik i åbningstiden.
Husk at få kvittering for afsendelse ved fragt, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Der refunderes ikke brændstof ved levering til butikken.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@lafriga.dk eller kontakte os på tlf.: 54853145
La Friga
Garant v/ Bo Rasmussen
Energivej 5
4800 Nykøbing F
Cvr: 29098859
Tlf.: 54853145
info@lafriga.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal HER
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.02.2023
Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende!
Udfyld formularen herunder eller print formularen ud og mail den til os på info@lafriga.dk eller aflevere i butik.